vrijdag 15 augustus 2008

Even schrikken

Sommige misvattingen zijn collectieve geheugenfouten. Ze zijn in de loop van de tijd een eigen leven gaan leiden en blijven hardnekkig de waarheid eronder houden. Andere vergissingen zijn zeer persoonlijk. Zo heb ik lange tijd aangenomen dat Evelyn Waugh, die van de klassieker Brideshead Revisited, 'gewoon' een schrijfster was. Totdat ik ergens las dat zij een hij is. Een schrijver dus.

Vanmiddag beleefde ik weer zo'n moment van verbazing. Op tv kwam zo'n vervelende reclame voorbij waarin pubers worden verleid ringtones of schermafbeeldingen te downloaden. Ik kan beter zeggen 'misleid', want niet alleen zitten argeloze kinders vast aan een abonnement, ook is de ringtone vaak maar een slap aftreksel van het voorbeeld uit de reclame. Zo weet ik sinds dit weekend dat de scheet-ringtone (inderdaad, die van de Japanners in de lift) in werkelijkheid geen harde ruft is, maar hoogstens een natte pruttel. Anyhow, vanmiddag kwam er een reclame in beeld voor het downloaden van afbeeldingen van 'hunks'. En wie schetst mijn verbazing? Ineens verschijnt daar 'Bill van Tokyo Hotel' in beeld (zie afbeelding). Ik was er toch vast van overtuigd dat de leadsinger van deze marginale rockgroep een meisje was. Oké, haar stemgeluid was nogal laag, maar dat krijg je van grunten en stuff roken. Die gothic girl blijkt dus een kereltje te zijn. Dat was even schrikken.

Gelukkig verscheen na de reclame de oogverblindende Gabriella Cilmi in beeld. Daar is op zeker niets mannelijks aan...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Shit, Evelyn Waugh is een schrijver...? Daar heb ik ook nooit bij stil gestaan.

Met die zangeres van Tokio Hotel had ik hetzelfde. In het geniep was ik verliefd op haar en dacht altijd als ik haar zag: 'wat een leuk smoeltje heeft dat poppemiekje toch.'
Dat duurde totdat men mij vertelde dat deze zangeres eigenlijk een hij is. Wederom een illusie die ontmaskerd werd. Wat een zonde. Dat metroseksuele gedoe zorgt voor een hoop verwarring alom, maar daar worden geen kamervragen over gesteld... Ach, laat ik niet klagen. Buiten schijnt het zonnetje en op de televisie de Olympische Spelen.
Ik wens u een goed weekend!

Jeroen Dera zei

Evelyn Waugh een schrijver?? Ga weg!
Van Tokyo Hotel wist ik dan weer wel af, maar dat is eigenlijk ook alleen maar omdat mijn bijleskind 'verliefd' op hem was. Toen ik vroeg of ze vaker op homo's viel, kon ze niet echt lachen... ;)

(en dan nog de hamvraag: hoezo kom jij in de buurt bij mensen die zich met scheetringtones laten opzadelen? )

Marc van Zoggel zei

Volgens mij was het een bewuste keuze die meteen gevolgd werd door een 'scheet UIT' om de abonnementsdienst te omzeilen ;)