maandag 11 augustus 2008

Riccò en ik

Laatst zat ik eens in een verloren ogenblik door oude uitslagenlijsten van de Tour de France te struinen. In 2006 was ik aanwezig in Morzine, alwaar de 16de etappe (Saint Jean de Maurienne - Morzine, 200.5 km) finishte, en ik was benieuwd hoe de uitslag ook alweer was. Mijn oog viel toen op de naam Riccardo Riccò, die als 96ste in de bus was geëindigd. Riccò was toen een neoprof en uiteraard nog volslagen onbekend. Ik heb toen in Morzine filmpjes staan maken van de aankomst van de bus en ik was benieuwd of Riccò er misschien op zou staan. En jawel hoor, in het 25ste filmpje verschijnt plotseling het lachende gezicht van de Italiaan. Hieronder flitst Riccò voorbij van 00:08 tot 00:09. Het is moeilijk te zien, maar hij is het echt. (Waarom het filmpje een kwartslag gekanteld is, weet ik niet.)



1 opmerking:

Anoniem zei

omdat je tijdens het filmen je camera ook een kwartslag gedraaid hebt om een verticaal beeld te creeeren.