zaterdag 6 juni 2015

Zeven dagen lang (251)

31 mei t/m 6 juni

ZONDAG Naming
TOP Oss haalt Xavier Mous uit de jeugd van Ajax. Een andere jeugdkeeper van de Amsterdammers heet Mickey van der Hart. Toch jammer dat die twee nooit van voornaam hebben geruild.

MAANDAG De barbaren boven ons
Tegen beter weten in blijf ik hopen dat dit artikel eigenlijk voor De Speld was bedoeld.

DINSDAG Kers
Vorig jaar kwam er na het smakelijke nacompetitieslot nog een onverwacht toetje met de Schotse play-off om promotie/degradatie Hibernian-Hamilton, een thriller. Dit jaar bestaat het dessert uit 1860 München-Holstein Kiel, om promotie/degradatie tussen de 2.Bundesliga en de 3.Bundesliga. Stadion tot de nok toe gevuld met 57000 toeschouwers! 1860 München buigt in de absolute slotfase puur op karakter een achterstand om in een 2-1-zege en handhaaft zich.

WOENSDAG Taart
Robert Maaskant blijft toch trainer van NAC, dolgelukkige supporters brengen hem taart. Die fans in Breda geven een geheel nieuwe dimensie aan het begrip 'Stockholm Syndroom'...

DONDERDAG Drs. Boekestijn deelt zijn wijsheid met het volk
VRIJDAG Maar yogi, wat doet u nu?
Ik kijk nu al uit naar de nieuwe roman van Jeroen Brouwers over seksueel misbruik in boeddhistische tempels. Eerste zin: 'De soepjurk irriteert mijn huid.'

ZATERDAG Staan
Het eerste nummer van Staantribune. Hét magazine over voetbalcultuur is verschenen! En het is een werkelijk oogverblindend mooie uitgave geworden.
Ik zou de makers deze prachtregels van Jules Deelder, op zijn manier zelf ook een icoon van voetbalcultuur, als motto willen aanbevelen:
Ik sta dus ik ben
zegt in 't Hollands
meer over wezen

en zijn dan Descartes
ooit bedenken kon
in 't Latijn.
Koop die shit, mensen!

Geen opmerkingen: