zaterdag 16 mei 2015

Zeven dagen lang (249)

10 t/m 16 mei 

ZONDAG Koppensneller
Frits Jelle Barend heeft in de header-foto op zijn twitterpagina Guus Hiddink onthoofd. De boodschap lijkt me duidelijk: Frits eist het hoofd van de bondscoach.

MAANDAG Laat me
'De geluidsoverlast raakt mijn kern, mijn ik, het diepste van mijn zijn. Ik wil mezelf zijn, me laten zakken in een paradijs van rust, van meditatief zijn. Tot stervens toe. Laat mij in mijn rust.'
(Rinus Spruit, Een dag om aan de balk te spijkeren, 2013, p. 168)

DINSDAG Klaver (I)
GroenLinks, de partij die te pas en vooral te onpas meldt 'dat afkomst er niet toe doet', maar nu wel pronkt met het gegeven dat de nieuwe leider Jesse Klaver een halve Marokkaan is.

WOENSDAG Klaver (II)
Wordt de naam van de partij nu ook gewijzigd in GroenSnot?

DONDERDAG Uit beeld (I)
Dit vind ik altijd weer prachtig: wanneer in de rubriek 'Anno' in de VI van een speler wordt gemeld dat hij 'bij alle betrokkenen uit beeld verdwenen' is.

VRIJDAG Uit beeld (II)
Van dezelfde categorie: wanneer in een necrologie wordt gezegd dat de betreffende persoon aan het eind van zijn leven 'een teruggetrokken bestaan' leidde.
Eigenlijk kan men daar niet vroeg genoeg mee beginnen, vind ik. Alle ellende op de wereld wordt veroorzaakt door mensen die weigeren een teruggetrokken bestaan te leiden.

ZATERDAG Secularisering
IJsheiligen is voorbij en toch heeft het vannacht nog gevroren. Zelfs het weer is tegenwoordig ontkerstend...

Geen opmerkingen: