zaterdag 14 juni 2014

Zeven dagen lang (216)

8 t/m 14 juni

ZONDAG BBC
Vanochtend een prachtige BBC-documentaire uit 1974 gezien: FIFA World Cup 1974. Met ongemeen mooie slow motion-beelden van de finale West-Duitsland-Nederland.
Overigens heb ik altijd begrepen dat we er daar toen behoorlijk ingetuind zijn, maar na de 2-1 wordt er in de tweede helft nog een doelpunt van Müller onterecht wegens buitenspel afgekeurd en worden de Duitsers een zuivere strafschop onthouden, dus de eindstand had ook zo 4-1 kunnen zijn.

MAANDAG Pinkpop
Zelfs de weergoden laten er geen misverstand over bestaan dat men dat Metallica stilaan wel beu is.

DINSDAG Nieuwsuur
Hillary Clinton noemt het raar dat Poetin in 2012 zomaar kon zeggen: ik word weer president.
Klopt, maar niet veel raarder dan denken dat je een geschikte president bent omdat je echtgenoot het al eens acht jaar is geweest.

WOENSDAG After all is said and done
Nog steeds geen spoor van een nieuw Fleet Foxes-album. Het is echter geen straf om voor de zoveelste keer Helplessness Blues (2011) op te zetten. Deze regels uit 'Someone You'd Admire' bewijzen dat Robin Pecknold naast groot muzikant en zanger ook een begenadigd tekstschrijver is:

I walk with others in me, yearning to get out
Claw at my skin and gnash their teeth and shout
One of them wants only to be someone you'd admire
One would as soon just throw you on the fire

DONDERDAG Vis
Vanmiddag mijn eerste broodje Hollandse Nieuwe van het seizoen verorberd. Er gaat toch niets boven zo'n heilzaam en verrukkelijk visje waar je de zee nog in proeft.
En dan lees ik dat jongeren nauwelijks haring eten omdat het een oubollig imago heeft. Nee, die halen liever zo'n duur bakje pasta bij het quasi-hippe Julia's.

VRIJDAG Spanje-Nederland (I)
Staan juichen in de euforie na een goal is voelen dat je leeft. Jules Deelder heeft helemaal gelijk in dit gedicht uit Het graf van Descartes (2013):

Ik sta dus ik ben 
zegt in 't Hollands 
meer over wezen en

zijn dan Descartes 
ooit bedenken kon
in het Latijn

Ik staat zou zelfs
nog beter zijn

ZATERDAG Spanje-Nederland (II)
Ik had 0-0 voorspeld in de toto.
Balen.

Geen opmerkingen: