zaterdag 15 februari 2014

Zeven dagen lang (201)

9 t/m 15 februari

ZONDAG Matchfixing?
In De voetbaltempels van Nederland (2005) van Edward van Cuilenborg lees ik dat 'Go-Ahead is niet te kraken', het clublied van Go Ahead Eagles, de volgende regels bevat: 'We zullen voor de puntjes blijven knokken / Al was 't alleen maar om de voetbal-eer / En mochten we de match een keer vergokken / Het beste paard dat struikelt wel een keer'.
Knipping en Van Duren moesten de Adelaarshorst maar eens onder de loep gaan nemen...

MAANDAG Huh














Wie begint er nu een partij? De waxinelichthouder of de waxinelichthoudergooier?

DINSDAG Sochi (I)
Gerard Dielessen van NOC*NSF in de Spits: 'Iedereen in Nederland kent wel iemand die homo of lesbisch is.'
Dat klinkt niet echt geëmancipeerd, Gerard, eerder alsof homoseksualiteit een ziekte is. Het is van dezelfde orde als 'iedereen kent wel iemand die kanker heeft'.

WOENSDAG Gehoord in de trein
'Ik heb geen zin om te werken, maar ik heb wel zin om naar mijn werk te gáán.'
Mij dunkt dat de NS hier een nieuwe slogan te pakken heeft.

DONDERDAG Borst
Els Borst blijkt te zijn vermoord. Eerder deze week overleed al Ernst Bakker, de dood heeft het duidelijk voorzien op oud-politici met specifieke initialen. Elco Brinkman en Eduard Bomhoff moeten op hun hoede zijn.

VRIJDAG Vrijdagmiddag
'Wilt u uw vis met of zonder graten?'
'Doe maar zonder. Ik ben een persona non grata.'

ZATERDAG Sochi (II)
'Waar heeft hij het laten liggen?' vraagt Dione de Graaf aan Erben Wennemars over Koen Verweij, die net op drieduizendste van een seconde het goud is misgelopen. Ik zou zeggen dat zijn belachelijke kapsel hem een aerodynamisch nadeel van vierduizendste van een seconde heeft gegeven.

Geen opmerkingen: