zaterdag 4 januari 2014

Zeven dagen lang (195)

29 december 2013 t/m 4 januari 2014

ZONDAG Top 2000 (III)
Het waait stevig, de zon schijnt, toch is het venijnig koud, en de nieuwslezer waarschuwt hooikoortspatiënten dat ze nu al moeten oppassen voor pollen in de lucht.
Het is dus volkomen juist dat precies vandaag Crowded House in de Top 2000 aan de beurt is met 'Four Seasons in One Day'.

MAANDAG Top 2000 (IV)
Zie ik daar opeens Ron Stoeltie in het Top 2000-café aan de bar staan?! Ik hoop dat Mister Top 2000 niet voor zijn consumpties hoeft te betalen.

DINSDAG Oud & Nieuw
'"Dit is de laatste dag van het jaar," dacht hij, "tot middernacht is het nog December van dit jaar. Onmiddellijk daarop is het de eerste Januari. Daartussen is niets."' (Frits van Egters)

WOENSDAG 1
Mijn songs voor Nieuwjaarsdag blijken bij nader inzien alle drie over ongeveer hetzelfde te gaan:
- Death Cab for Cutie - 'The New Year' ('I have no resolutions, for self assigned penance, for problems with easy solutions')
- The Go Find - 'New Year' ('You can't escape from a bad turn, when all is done on your own')
- MCS - 'Together We'll Ring in the New Year' ('Last chance for changing lanes and you missed it by a mile')

DONDERDAG 2
Helaas heb ik geen liedjes die over 2 januari gaan.

VRIJDAG Oud' blauwe ogen
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik Jan Slagter van Omroep MAX bewonder om zijn inventiviteit en feilloze intuïtie voor aansprekende programma's en originele, fatsoenlijke (!) formats in een tijd waarin we alles al gezien denken te hebben. Maar als ik dan An evening with... Ben Cramer zie, dan zie ik Jan opeens voor me, met een gemeen lachje en denkend: gewoon eens kijken hoe ver ik kan gaan.
Hij doet trouwens wel zijn best er wat van te maken, Cramer, de Nederlandse Frank Sinatra. Op een gegeven moment gooit hij er zelfs een Roy Orbison-growl uit. Of midden in een nummer even heel nonchalant het glas water bijschenken, en dan als het nummer afgelopen is geen slok nemen. Eindbaas, die Ben.
Met terugwerkende kracht bied ik mijn excuses aan dat ik hem eind 2007 heb doodverklaard, overigens zonder dat iemand het toen heeft opgemerkt.

ZATERDAG Wens
Ik hoop nu vurig op An evening with... Rob de Nijs. Die is vijf jaar ouder dan Cramer, dus ik zie geen barrière.

Geen opmerkingen: