zaterdag 24 augustus 2013

Zeven dagen lang (176)

18 t/m 24 augustus

ZONDAG Ajax-Feyenoord
Naast de kwalitatieve armoede van beide teams was de voornaamste oorzaak van een tegenvallende Klassieker het schandalig erbarmelijke veld.
Als de weersomstandigheden een veld gedurende een wedstrijd onbespeelbaar maken, dan kan een scheidsrechter die wedstrijd staken. Waarom alleen door weersomstandigheden? De zon scheen, maar dit veld bleek evengoed onbespeelbaar.

MAANDAG JL (I)
Johan Cruijff noemt de nieuwe opzet van de Jupiler League een groot succes. In zijn column in De Telegraaf schrijft hij - of beter: schrijft die ouwe indiaan die zijn ghostwriter is: 'Vooraf keek bijna iedereen positief tegen de deelname van Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente aan. Ook ik was voorstander en na drie competitieronden ben ik dat helemaal.'
Hoe diep kun je je kop in het zand gestoken hebben. Vooraf keek bijna NIEMAND positief tegen de deelname van de beloftenelftallen aan, alleen de zelfgenoegzame representanten van de zogenaamde topclubs, die er geen been in zien een hele competitie kapot te maken om de eigen talenten te laten rijpen.
Zie ook deze uitstekende column over deze kwestie.

DINSDAG Probeer maar eens níet cynisch te worden
Lowlands 2013: in totaal 111 aanhoudingen op drie dagen tijd. Dat is zo'n beetje het totale aantal aanhoudingen in een heel seizoen eredivisie.
Volgend jaar verplichte buscombi naar Biddinghuizen dan maar?
Nee, natuurlijk niet, want voetbal is voor vervaarlijke barbaren en naar Lowlands gaan alleen vredelievende wereldverbeteraars...

WOENSDAG JL (II)
Marco Boogers, td van FC Dordrecht, ontpopt zich meer en meer als de Robin Hood die zich dapper blijft verzetten tegen de verderfelijke invloed van het grote geld. In de VI: 'Kijk, de mensen van de KNVB zijn bestuurders. Geen ondernemers. Ik kan nog best begrijpen dat ze de beloftenteams van Ajax, PSV en FC Twente erbij zetten, maar ga dan niet in zo'n immens stadion voetballen waar vijfhonderd man op afkomt! Doe dat in een kleiner stadion. Met een vaste selectie van achttien spelers, niet elke week een ander elftal. Zo beledig je tegenstanders en hun supporters.'
Beter kan ik het niet verwoorden.
Na MVV boycot ook de fanatieke aanhang van De Graafschap hun thuismatch tegen een beloftenteam, onder meer vanwege het idiote tijdstip van zaterdagmiddag half vijf. Lees hier hun verklaring, inclusief schokkende foto's.

DONDERDAG Syriësly?
Mijn gasrekening is veel hoger dan verwacht. Ik vermoed dat ik word afgetapt door Adolf Assad. Die smeerlap.

VRIJDAG Niet allemaal
Vorig jaar mei werd ik bijna van de sokken gefietst door een stomdronken Pool.
Ze zijn niet allemaal zo: vandaag gaat een Poolse automobilist vol in de ankers om mij over te laten steken, terwijl hij zelf gewoon voorrang heeft.
Mocht niet onvermeld blijven.

ZATERDAG 18de en laatste
Er is maar één redmiddel om hier uit te komen: Lee Towers, 'You'll Never Walk Alone', vlak voor de aftrap morgen.

Geen opmerkingen: