zaterdag 29 december 2012

Zeven dagen lang (143)

23 t/m 29 december

ZONDAG Lulhannes 
Patrick Lodiers valt minister Ploumen in Serious Request TV binnen vijf minuten zesendertig keer aan over het feit dat de regering de opbrengst van Serious Request niet verdubbelt.
Neem even notitie: omhooggevallen brilsmurf die 225.000 euro p/j verdient bij de publieke omroep bedelt bij een minister die een miljard euro moet bezuinigen op ontwikkelingshulp of ze even tien miljoen wil aftikken.

MAANDAG Winterverhaal
Net als Frits van Egters in De avonden ben ik vandaag ook maar eens gaan werken op de 24ste. Voor de ultieme beleving en zo. En dan bij thuiskomst 'uit een trommeltje in het buffet enige koekjes' nemen. Maar daar heb ik De avonden niet voor nodig...

DINSDAG Kerst (I)
Geen Kerstmis zonder Home Alone natuurlijk, met John Candy als Gus Polinski, de 'polka king of the Midwest'. Volgens de overlevering werden de scènes met Candy in slechts één dag opgenomen, in een sessie van maar liefst 23 uur lang. Mag ik u voor meer van zulke wetenswaardigheden over deze koning de site JohnCandy.com van harte aanbevelen? 'The home of everything John Candy...'

WOENSDAG Kerst (II)
De ultieme kerstplaat van dit jaar? Ik ga voor 'Who'll Stop the Rain' van Creedence Clearwater Revival...

DONDERDAG Top 2000 (I)
'It's a mystery to me, we have a greed, with which we have agreed...' (Eddie Vedder - 'Society'; #1295)

VRIJDAG Top 2000 (II)
'Time keeps on slipping, slipping, slipping... into the future...' (Steve Miller Band - 'Fly Like an Eagle'; #1009)
Het beste deel van de Top 2000 is toch eigenlijk zo rond de nummer duizend. Daar zitten de echte juweeltjes. Het rijtje #1000, #999 en #998 bijvoorbeeld is echt geweldig: 'Going to a Town' van Rufus Wainwright, 'Dodenrit' van Drs. P en 'Lucky Man' van Emerson, Lake & Palmer! Het beste van toen en nu, Nederlandstalig en Engelstalig, speakers open!

ZATERDAG Top 2000 (III)
'Voor ik vergeet, dat hier een kerk heeft gestaan...' (Spinvis - 'Voor ik vergeet'; #717)

Geen opmerkingen: