zaterdag 17 maart 2012

Zeven dagen lang (103)

11 t/m 17 maart

ZONDAG Eind van het weekend
'Nederland is uitgevoetbald, hier is... zo Raymann!'
Elke zondagavond een uitbundige aankondiging waaruit een grote opluchting spreekt, maar voor mij is het toch altijd weer een moment van treurigheid.

MAANDAG Fredje
Als ik Tiny Sanders was had ik ook een persconferentie belegd: 'Heren en dames van de pers... We hebben een zware beslissing moeten nemen... We hadden het liever anders gezien, maar we kunnen niet anders... We ontslaan.. Jeremain Lens.'
Twee keer achter elkaar een voorzet geven die aan de andere kant van het veld in de tribune eindigt, daar kan Rutten het niet van winnen.
Die schandalige voorzetten werden trouwens vakkundig buiten de samenvatting gehouden door de NOS. Stemmingmakerij.

DINSDAG Boete
De KNVB heeft zeker nog nooit van de duifmeneer gehoord.

WOENSDAG Champions League
Chelsea FC - SSC Napoli
Het neppe speeltje van een Russische miljardair tegen onvervalste zuid-Italiaanse passie.
Het geld wint, vanzelfsprekend.

DONDERDAG Maart = winterjas
Vandaag de verschrikkelijkste dag van het jaar: rokjesdag.
De dag waarop pijnlijk duidelijk wordt wat een vreselijke OPPORTUNISTEN de meeste mensen toch zijn.

VRIJDAG Nederland schaft zich af
Wat klopt er niet aan deze zin?: 'Minister Leers van Immigratie en Asiel wil de regels voor gezinshereniging aanscherpen. Hij heeft hiervoor steun in de EU nodig.'
Antwoord: dat er geen woord van gelogen is.
Je moet dus eerst 26 landen overtuigen voor je aan politieke besluitvorming kunt gaan doen. Frankrijk bijvoorbeeld, dat echter tegen het plan van Leers is: 'Frankrijk vindt dat specifieke problemen het best door de lidstaten zelf kunnen worden opgelost.' Ja, maar dat gaat dus niet omdat je eerst Europese steun moet hebben. Steun die Frankrijk niet geeft, omdat...
En dan vinden de Pechtolds van deze wereld het nog gek dat er een anti-Europastemming heerst.

ZATERDAG Dit verzin ik dus niet
Dialoog tussen twee medewerksters van de Albert Heijn:
Dunne: 'Ik voel me alsof ik stoned ben.'
Dikke: 'Hoezo?'
Dunne: 'Ja zo voel ik me gewoon.'
Dunne: 'O...'
Dunne: 'Ja, jij weet niet hoe dat voelt hè?'
Dikke: 'Nee, gelukkig niet!'
Dunne: 'Ik krijg ook bijna een vreetkick...'
Dikke: 'Ja?'
Dunne: 'Ja, daar hoef jij niet stoned voor te zijn hè?'
Dikke: '...'

Geen opmerkingen: