zaterdag 10 maart 2012

Zeven dagen lang (102)

4 t/m 10 maart

ZONDAG Komt dat schot
Dat idiote juichen van voetballers begint nu toch wel de spuigaten uit te lopen. De meest krankzinnige danspasjes en toneelstukjes toveren de heren uit de hoge hoed.
Er zou in elk stadion iemand met zo'n verdovingspistool moeten zitten. Bij elk mallotig dansje: PAF, pijltje in de nek. Verdoving van tien minuten of zo, en als ze dan weer bij kennis zijn mogen ze gewoon weer verder spelen. Maar dan wel hun lesje geleerd hebbend. Hopelijk.

MAANDAG Zoggel is watching you
Taalknutselaar B. Oostveen bedacht op verzoek een anagram van de naam van ondergetekende: 'zgn. volgcamera'.

DINSDAG 26
Leven komt toch uiteindelijk neer op kiezen tussen de filosoof Doug Heffernan die zei: 'If you don't try, you don't get hurt', en de filosoof Chris Martin die zei: 'If you never try, then you'll never know'.
Maar toch weet je ook pas of Heffernan gelijk heeft als je Martin's devies naleeft...
Wat een ellende.

WOENSDAG Super Tuesday
Mitt Romney zette vannacht een belangrijke stap in de richting van een Republikeinse kandidatuur.
Op 6 januari 2008 blikte ik vooruit op de verkiezingen van dat jaar met een persoonlijke rangschikking van tien kandidaten. Romney eindigde er als negende... CHECK. Overigens zette ik Ron Paul, die nu ook meedoet, maar in de marge, op de derde plek.

DONDERDAG Cultuur is Dood
Youp van 't Hek 'cultural professor' aan de TU Delft.
Youp bij zijn oratie: 'Als mijn ouders dit nog zouden meemaken: ik professor aan de TU Delft. Wat is het leven een gelul.'
Hij bedoelt natuurlijk: 'Mijn ouders leven niet meer om dit mee te maken. Ik professor aan de TU Delft, wat een gelul.'

VRIJDAG Tweeheid
Gehoord op tv: 'Het enige wat nodig is zijn twee dingen.'

ZATERDAG Weer zo'n dag
'En... ach, enzoovoort, enzoovoort...' (L.P. Boon - De voorstad groeit)

Geen opmerkingen: