maandag 27 februari 2012

[Lustrumweek]: 5 jaar zoggel.blogspot.com

Aanstaande vrijdag bestaat zoggel.blogspot.com 5 jaar. Het eerste officiële lustrum! Op vrijdag 2 maart 2007 opende ik iets te enthousiast dit weblog. Vijf jaar later ben ik, in alle bescheidenheid, een gevestigd margeblogger.

Dat moet gevierd! Deze week daarom elke avond een jubileumblogbericht:
Dinsdag: een overpeinzing over het bloggerschap. Waarom bloggen? Wat heeft het opgeleverd? Wat zijn 5 jaar?
Woensdag: een vragenlijst. Als er één ontwikkeling te ontwaren is over de afgelopen vijf jaar, dan is het dat de berichten steeds onpersoonlijker werden: steeds minder over mijzelf en mijn belevenissen, steeds meer over de maatschappij en de politiek. Als incidenteel tegenwicht daarom een op Prousts befaamde 'questionnaire' gebaseerd zelfinterview.
Donderdag: statistieken, lijstjes, cijfermateriaal.
Vrijdag: een vooruitblik. Wat staat er nog op de rol? Wat zijn de ambities? Nog eens 5 jaar?

Dit jubileum lijkt me tevens een mooie gelegenheid om het motto in ere te herstellen. De openingsregels uit 'Change Your Mind' van The Killers sneuvelden toen de lay-out werd vernieuwd op 30 juni 2010. Idee daarachter was op korte termijn met een nieuwe pakkende slogan te komen. Maar ruim anderhalf jaar later heb ik nog steeds niks gevonden of bedacht. Hoogste tijd dus om het vertrouwde motto weer te gaan gebruiken. Bovendien heeft het citaat niets aan zeggingskracht verloren. Sterker nog: het is meer dan ooit van toepassing.

Geen opmerkingen: