zaterdag 30 april 2011

Zeven dagen lang (60)

24 t/m 30 april

ZONDAG Neen
Ajax-publiek dat juicht voor Feyenoord.
What's next? Geert Wilders die pleit voor mildere straffen? Jan Mulder die het CDA prijst? El Hamdaoui die sociale vaardigheden toont?

MAANDAG Vis
O vis waarmee het bezig is
wat ik niet heb: verheffenis
op eigen kracht en zinken
door drempels van verdrinken;
symbool van God de Zoon
om ons verdiende loon.
(Gerrit Achterberg, 'Aquarium')

DINSDAG Visser
'A fishing rod is a stick with a hook at one end and a fool at the other'
(Samuel Johnson)

WOENSDAG Real-Barca
Ronald Waterreus en Ronald Koeman als analysten. Dan gaan je gedachten toch onwillekeurig terug naar dat ene moment in 2004 bij het afscheid van Waterreus.

DONDERDAG Porto-Villarreal
De spits van Porto heet Hulk, voetbalnaam voor Washington Cesar Santos. Een beetje Braziliaan creëert dan ook zijn eigen voetbalnaam. De Midfield Dynamo heeft een top-tien samengesteld, met daarin behalve Hulk ook juweeltjes als Bismarck, Fred en Creedence Clearwater.
Je kunt overigens ook je eigen Braziliaanse naam laten genereren, hierzo. Ik zou 'Mio Pau' heten, wat me toch eerder doet denken aan een Vietnamese loempia dan aan een Braziliaanse middenvelder, maar goed.
Ik heb ook 'Stefan Meeuws' ingevoerd, en dat genereert 'Stefisco'. Dat vind ik dan wel weer een schitterende naam.

VRIJDAG Feest
Over Stefan gesproken: het is Royaltyweek op Ditisstefan. Maar ook GeenStijl besteedt er aandacht aan: 'Of het nog niet erg genoeg is dat je morgen in je eigen land geen binnenstad kunt bezoeken zonder je poten te breken over een miljoen miljard groezelige kleedjes met zeventiendehands kudtspeelgoed, krijg je vandaag ook de hele dag monarchistisch geweld uit Engeland voor je plaat'. Daar heb ik niks aan toe te voegen.

ZATERDAG Bundel van spierbundel
Oostveen bespreekt Ome Boomsma. Lees.

Geen opmerkingen: