zaterdag 23 april 2011

Zeven dagen lang (59)

17 t/m 23 april

ZONDAG April is the cruellest month
April, dus T.S. Eliot's The Waste Land herlezen. Met de huidige weersomstandigheden komt dat 'spring rain' uit de vierde regel dit jaar niet echt uit de verf. Regel 6 daarentegen slaat de spijker op de kop: 'Summer surprised us [...]'.

MAANDAG Drukte
'Vroegtijdige geboorte vergroot kans op ADHD'
In mijn tijd moest je gewoon geen ranja drinken.

DINSDAG DJ
Beste artiestennaam ooit: Kees Kunta Kinte. (gezien bij Man Bijt Hond)

WOENSDAG Barca-Real
Ik dacht dat PSV'er Ola Toivonen de meest irritante speler van het voetbalseizoen 2010/2011 was, maar ik neig nu sterk naar Pepe. Wat een volslagen doorgedraaide psychopathische totaalmalloot... Negen jaar met TBS en dwangverpleging, dat zeg ik.

DONDERDAG P&W
Goed idee om de twitters te volgen tijdens Thomas von der Dunks optreden in Pauw & Witteman:
De beste 3:
3. 'Kijken naar Thomas von der Dunk is hetzelfde als in je arm snijden met een samoeraizwaard!' @nickstruik
2. 'Thomas van der Dunk: wie is toch de acteur die deze man zo geweldig als typetje neerzet?' @HansHagens
1. 'Thomas von der Dunk imiteert gelijktijdig meneer De Uil én juffrouw Ooievaar. Knap hoor' @tjan

VRIJDAG LOL
Van der Gijp noemt C. Ronaldo een 'nicht'. Johan Boskamp denkt er anders over: 'Hij heb 'm ook nie versleten met zeiken.'

ZATERDAG Maarten 't Hart
'Een dametje dat hinderlijk lang bleef praten en maar bleef volhouden dat ze in 1946 bij mij in de klas had gezeten ("mevrouw, dat kan helemaal niet, toen was ik twee jaar oud"), duwde ik haar ten slotte met één machtige haal van mijn arm tussen de belendende stand met krimi's.' (Dienstreizen van een thuisblijver, p. 102)

De zin loopt grammaticaal niet helemaal lekker, maar toch: hier zou ik graag bij zijn geweest.

2 opmerkingen:

Bob van Tiel zei

Dat van Pepe kan ik helemaal beamen. Kan me nog die overtreding tegen Getafe herinneren (http://www.youtube.com/watch?v=YisKIgdCgGQ&feature=related). Die gast is totaal gestoord.

Sjarrel de C. van H te D.H. zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.