zaterdag 26 maart 2011

Zeven dagen lang (55)

20 t/m 26 maart

ZONDAG Nakraaien
Beste tweet in het Kader van de Boekenweek: 'Ga je vanmiddag met het boekenweekgeschenk gratis treinen, neem dan een ander boek mee om te lezen.' (@Bram_Oostveen) 

MAANDAG Jan (75x)Modaal
Topman Jan Hommen van ING ziet bij nader inzien af van zijn bonus: 'Tot mijn spijt moet ik constateren dat de variabele beloning voor de raad van bestuur over 2010 het herstellende vertrouwen van onze klanten en de samenleving [...] hernieuwde schade dreigt toe te brengen.'
Tot mijn spijt, het staat er echt.
Lees ook Chavannes: 'het is onbewezen dat mensen die kundig een bank of een ander groot bedrijf leiden voor "slechts" een miljoen per jaar + kerstpakket daar onvoldoende bevrediging aan ontlenen.'

DINSDAG AK-54
Nauwelijks bekomen van Afghanistan zit Arnold Karskens nu in Libië. Benieuwd met welke muts hij dit keer zal thuiskomen.

WOENSDAG Nog een topman
Ik lees: 'Broertjes burgemeester van Hilversum'
Ik denk: Arme man, heeft dezelfde achternaam als die Volkskranter met strafblad.
Ik lees verder: 'Pieter Broertjes is voorgedragen als burgemeester van Hilversum'
Ik denk verder: Ha, ook nog dezelfde voornaam...
Ik lees nog verder: 'De oud-hoofdredacteur van de Volkskrant staat als eerste op de lijst ...'
Ik houd op met denken.

DONDERDAG Denken
'Toekomst is dat waarmee het denken alleen niet klaarkomt.' (Peter Sloterdijk, Filosofische temperamenten, p.106)

VRIJDAG Klep
Militair historicus Christ Klep beleeft hoogtijdagen. Als deskundige mag hij in elk praatprogramma aanschuiven om over Libië te praten. Hij heeft ook echt wat zinnigs te melden, dat moet gezegd. Maar dat kapsel, daar kan ik maar niet aan wennen. Kom Christ, soms moet een man gewoon toegeven dat ook camouflerend kammen niet meer helpt.

ZATERDAG H&M
Struinend door De Slegte besef ik ineens dat van zo'n beetje alle auteurs die ik het liefst lees de achternaam met de 'H' (Hermans, Hotz, Huygens, Maarten 't Hart, Van der Heijden) of met de 'M' (Van Mersbergen, Meeuse, Mulisch) begint. Die letters vormen samen overigens 'H.M.', zou Harry Mulisch tevreden hebben geconstateerd.

Geen opmerkingen: