zaterdag 13 november 2010

Zeven dagen lang (39)

7 t/m 13 november

ZONDAG Buitenhof
Schitterend om te zien hoe daadkrachtig Clairy Polak het krakersgespuis in het publiek de mond snoert.
Eberhard van der Laan (PvdA) verdient trouwens alle steun en lof voor zijn moed.

MAANDAG Mexicoooo
Mexicaanse metrobestuurders protesteren tegen de verplichte alcoholcontrole, meldt De Pers: '"We worden nu door iedereen gedemoniseerd", klaagde een van hen.'
Demoniseren, het begint met Pim de populistische politicus en het eindigt met Mexicaanse metromachinisten.

DINSDAG Karel Reve
'Op straat beoefende men ook vele sporten, voornamelijk het voetballen, waar ik geen slecht figuur bij sloeg omdat ik hard lopen kon en mijn lichaam snel kon besturen.' (Karel van het Reve, Verzameld Werk, I, p.19)
Hij beschrijft het alsof het gaat over een spelletje FIFA 1930...

WOENSDAG Middeleeuws
De conducteur waarschuwt dat er 'gauwdieven' in de trein gesignaleerd zijn. Ik kijk naar buiten, maar daar is het nog steeds 2010.

DONDERDAG Herfst
In de trein, achter glas. Buiten raast de storm, regent de regen. Akkers bezaaid met watermassa's, de avond valt om kwart over vier. Op mijn iPod de dreunende ritmes van Arcade Fire. If the businessmen drink my blood / Like the kids in art school said they would *

VRIJDAG Harry
Gehoord: 'Nu Mulisch dood is heb ik dus de Tweede Wereldoorlog overleefd.'

ZATERDAG Excuus
Uit verscheidene jaloerse reacties blijkt dat ik toch iets te voorbarig ben geweest: de Broodje Unox-kiosk lijkt zich vooralsnog alleen nog maar op 's-Hertogenbosch CS gevestigd te hebben.

1 opmerking:

stefan zei

'De conducteur waarschuwt dat er 'gauwdieven' in de trein gesignaleerd zijn. Ik kijk naar buiten, maar daar is het nog steeds 2010.' hahaha