zaterdag 6 november 2010

Zeven dagen lang (38)

31 oktober t/m 6 november

ZONDAG Mulisch
NRC Next: 'een nieuwe generatie schrijvers moet de eer van de Nederlandse literatuur hoog houden.'
Als potentiële opvolgers van Mulisch noemt de krant ook Remco Campert en zelfs Hella Haasse, respectievelijk 81 en 92 jaar oud...

MAANDAG Kraak
In Clausewitz van Joost de Vries, dat deels over generatieverschillen gaat, wordt vakkundig afgerekend met de hedendaagse krakers: 'Ik zei dat wij vandaag de krakers haten, dat ze door de stad heen overal prachtige historische panden met hun "vrijheid" helemaal hadden uitgewoond. Like a prostitute, zei ik.'

DINSDAG Worst
Briljant idee: De Broodje Unox-kiosk op NS-stations. Wordt anderzijds wel lastig om elke avond de verleiding te weerstaan...

WOENSDAG Gesprek in de trein
- Mam.
- Ja?
- Ben je ook onbekend gebeld?
- Door wie?

DONDERDAG Opinie
In de International Herald Tribune van vandaag - gratis bij mijn hotelontbijt - staan ingezonden opiniestukken van o.a. Michail Gorbatsjov, Thomas L. Friedman en Bill Clinton. Kom daar maar eens om bij een Nederlandse krant.

VRIJDAG Von der Eigendunk
Uit een ingezonden brief in HP/De Tijd: 'Kortom, geachte redactie, verlos mij van Von der Dunk, voor ik mij er zelf van moet verlossen.'
Die doodsbedreigingen worden ook steeds hoffelijker.

ZATERDAG Gestrand
Kan youp@nrc nu hij toch bezig is aub ook de Nederlandse Spoorwegen meenemen in zijn campagne?

Geen opmerkingen: