dinsdag 28 september 2010

In a graveyard I feel so alive

Het VPRO-programma Vrije geluiden boycot ik een beetje sinds men daar de onvergeeflijke fout heeft gemaakt cultheld Hans Flupsen van de presentatie af te halen. Afgelopen zondag heb ik godzijdank toch weer eens een stukje gezien. Net wakker zette ik de tv aan, waarop na enkele seconden Vrije geluiden verscheen. De daaropvolgende drieënhalve minuut heb ik gebiologeerd liggen kijken.

Ik zag een artiest, met gitaar, keurig in het pak. Eerst dacht ik dat daar Eric Clapton stond op te treden. Die heeft immers net een nieuwe cd uit en kapsel, bril en papperig gezicht waren ook helemaal Clapton. Maar Eric Clapton zal niet zo snel in zo'n programma komen en het stemgeluid van deze meneer was ook anders. Iets ruwer, maar toch ook gevoelvoller, dieper.

Ik bleek naar een optreden van Gregory Page te hebben gekeken. Page is een van origine Engelse, in San Diego wonende singer-songwriter die in Nederland nog onbekend is, maar hopelijk is daar na zondag verandering in gekomen. Dit nummer staat bij mij al de hele week op repeat:

Gregory Page - 'Sleeping Dogs'

Geen opmerkingen: