zaterdag 28 augustus 2010

Zeven dagen lang (28)

22 t/m 28 augustus

ZONDAG Zomergasten
Paul Verhoeven geeft het begrip 'bovenste knoopje los' een geheel nieuwe lading. Brr.

MAANDAG Geluk I
'Geluk is iets dat je je herinnert.' (Marcel Möring - Het grote verlangen, p. 211)

DINSDAG TrotsDe enige TON-wethouder van Nederland is al opgestapt, meldt Teletekst. Paul Walgering noemt zijn fractie in Den Helder 'een ballenzooi'.
Kijk, dat is duidelijke taal naar de burger toe.

WOENSDAG Geluk II
Ik val in een aflevering van Toen was geluk heel gewoon waarin het over D'66 gaat. Ik dacht dat die serie zich in de jaren vijftig afspeelde. De aflevering gaat bovendien over D'66 en de verkiezingen van 1972...
Altijd gedacht dat geluk toen al niet meer gewoon was.

DONDERDAG Duh
Kop op voorpagina Metro: 'Criminelen trekken wapen sneller'.
Logisch, zij hebben ervaring. Brave burgers hebben meer tijd nodig hun wapen tevoorschijn te halen.

VRIJDAG Piet zegt nee
Vraag ik me hier af of er nog CDA'ers onder de 65 te vinden zijn die tegen de kabinetsformatie zijn, komt Vrij Nederland doodleuk met de 95-jarige oud-premier Piet de Jong op de proppen.

ZATERDAG Deuntjes
Liedjes die maar niet uit mijn hoofd willen: 'Bromance' van Tim Berg en 'The Dress Looks Nice on You' van Sufjan Stevens.

Geen opmerkingen: