zaterdag 12 juni 2010

Zeven dagen lang (22)

6 t/m 12 juni

ZONDAG BNN-debat
Als de speeches van Femke Halsema en Alexander Pechtold iets duidelijk maken, dan is het wel dat je met een vergrootglas moet zoeken naar essentiële verschillen tussen GroenLinks en D66.

MAANDAG Stem Staaij
Frank Verhoef in HP/De Tijd: 'Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik overweeg soms zelfs een proteststem voor de SGP, tégen de schrijnende onkunde van steeds jonger wordende Kamerleden, en vóór diepgaande kennis van het staatsrecht.'
Het is inderdaad verleidelijk om in deze tijd van hypes, geschreeuw en gedraai te stemmen op een voorspelbare, bedachtzame en onbeweeglijke mannenbroeder.

DINSDAG Zeg dan niksDieptepunt van alle inleidende beschietingen bij de verkiezingen: de zogenaamde 'debatdeskundigen' die in EenVandaag de debatteerprestaties van de lijsttrekkers beoordelen. Vooral de ijdele wijshapper met blauwe stropdas blinkt uit in nietszeggende bluftaal: [over Rutte] 'Het is natuurlijk weer tikkie-takkie.'

WOENSDAG Het zal wel aan mij liggen...
Een niet meer geheel toerekeningsvatbare cabaretier mag aan de vooravond van de verkiezingen zijn visie het land in slingeren.
Een zich vergalopperende presentator mag de volgende dag toch gewoon weer de verkiezingsavond presenteren.
Een partij die op het slechtst denkbare moment het kabinet heeft opgeblazen wordt op een haar na de grootste.

DONDERDAG Barack Scapegoat
Gezien: jongeman met op zijn rugzak een sticker met de tekst: 'Don't blame me, I voted McCain!'

VRIJDAG Malle Seppie
Commentator Jeroen Grueter vindt het ietwat vreemd dat de FIFA een scheidsrechter uit Oezbekistan heeft aangesteld voor de openingswedstrijd. Voor wie afgelopen maandag echter de documentaire over corruptie bij Sepp Blatter en de FIFA heeft gezien, is dit niet meer dan logisch. De '-stan'-landen in West-Azië werden daarin immers prominent genoemd als landen waarmee Blatter een dubieuze relatie onderhoudt.
De Oezbeek floot overigens uitstekend.

ZATERDAG Annelies
Vanuit de relaxfauteuil schrijven over het WK is leuk en aardig, maar de echte journalistiek wordt natuurlijk ter plekke bedreven. Zoals door jaargenoot Annelies Beltman, die vanuit Zuid-Afrika voor Voetbalzone.nl columns schrijft. Lees de tot nu toe gepubliceerde, door de community zeer goed ontvangen stukjes hier, hier en hier.

1 opmerking:

Annelies zei

Haha, ik was voor de zekerheid mezelf aan het googlen (moest even checken hoe goed mijn facebook is afgeschermd enzo) en zie ik ineens mijn naam op jouw weblog staan ;).

Ik voel me met terugwerkende kracht nog gevleid ;)