zaterdag 3 april 2010

Zeven dagen lang (12)

28 maart t/m 3 april
ZONDAG Tegenvaller
Dagelijks drie koppen koffie drinken vermindert de kans op hartfalen, zo stellen wetenschappers.
Het wachten is nog op een reactie van de Nederlandse Vereniging Frisdrank Water Sappen.

MAANDAG Bid of ik schiet
EO-leden zijn een 'gebedsactie' begonnen - compleet met website: ikbidenblijflid.nl - tegen al die vunzige programma's over seks en homofielen die hun omroep uitzendt.
Ik begrijp de ophef niet. Als je een échte gristen bent, dan héb je niet eens een tv.

DINSDAG De (geen)stijl van Reve
In een nagesprek bij de presentatie van deel 12 van de Volledige Werken Willem Frederik Hermans schijnen Jan Blokker en Gerrit Komrij gezegd te hebben dat de schrijfsels van weblog GeenStijl in de huidige tijd nog het dichtst in de buurt komen van het polemische werk van Hermans.
De echte voorvader van GeenStijl is echter Gerard Reve. Een bekende kreet op GeenStijl is de verwensing 'ongezien de tyfus!' Bij herlezing van Reve's Op Weg Naar Het Einde stuitte ik op de volgende lezersaanspreking: 'ik vind het helemaal geen laag bij de grondse zaak, dat ik [...] 12 gulden per pagina betaald krijg. Die twaalf gulden zijn de reden dat ik deze brief schrijf, want daarzonder wens ik u, zo dol als ik op u ben, allemaal, ongezien, de kanker.'

WOENSDAG Brief, tunnel, wit licht
Hilarisch: naar aanleiding van haar boek Dorsvloer vol confetti interviewde NOVA in december schrijfster Franca Treur samen met lotgenoten Maarten 't Hart en Jan Siebelink. Op een gegeven moment vraagt de interviewer aan Siebelink: 'U kreeg ook brieven in de bus, met bijnadoodsbedreigingen?'
Jan mist de contaminatie en gaat er serieus op in.

DONDERDAG Ook hilarisch
De politicus met het grootste gevoel voor humor is volgens de gemiddelde Nederlander Femke Halsema. Dat toont wel aan dat de humor een beetje verdwenen is uit de politiek sinds het vertrek van Mat.
Wij Nederlanders vinden onszelf overigens erg grappig. De gemiddelde Nederlander geeft zichzelf namelijk een 7,2 voor gevoel voor humor, hetzelfde cijfer als de grappigste cabaretier, Najib Amhali, krijgt toebedeeld.

VRIJDAG Porro!Elke keer als ik in Amsterdam ben, bedenk ik dat er in Spanje reisbureaus moeten zijn die bakken geld verdienen met het organiseren van blowen-in-Amsterdam-trips voor jonge Spanjaarden. En blijkbaar krijgt iedere Spaanse puber die de reis boekt zo'n inca-muts cadeau.

ZATERDAG Vrij
Misverstand: uitslapen is aan één stuk doorslapen tot je vanzelf wakker wordt.
Het genot zit juist in wakker worden op je normale tijd-van-opstaan, om dan na luttele seconden verwarring te beseffen dat je je nog eens heerlijk mag omdraaien.

1 opmerking:

Jeroen Dera zei

Haha, maar dan moet je wel een normale tijd van wakker worden hebben... Misschien kenmerkt het de student dat hij dat niet kent? ;)