donderdag 25 september 2008

Een gedenkwaardige avond














Zafarin, Galatá en Van Hintum zetten Feyenoord klem


"Wie door zijn wimpers keek, waande zich in de Kuip bij een FA Cup-duel, of een wedstrijd in het Duitse bekertoernooi. Met dank aan een uitstekend TOP Oss en een formidabele Wilko de Vogt." (Algemeen Dagblad Sportwereld)

"TOP Oss kan terugkijken op een prima bekerwedstrijd tegen titelhouder Feyenoord. De Brabantse ploeg hield woensdagavond in een akelig lege Kuip lang stand, vooral dankzij de uitblinkende doelman Wilko de Vogt." (Spitsnet.nl)

"oss krijgt van mij [ee]n 10,ik heb genoten van die ploeg" (Reactie op telegraaf.nl)

"Alle complimenten voor TOP trouwens hoor.Ze speelden fel en hielden hun hoofd koel.Ik had ze het echt gegund.Feijenoordspelers ik zou zelf mijn winstpremie overmaken naar TOP!" (Reactie op telegraaf.nl)

"een uitstekende doelman bij Top!!!!! Ik heb genoten." (Reactie op telegraaf.nl)

"Timmer heb je goed gekeken naar de keeper van Top Oss! Zo moet het nou" (Reactie op telegraaf.nl)

"De fans van TOP hadden het hoogste woord en zagen met een gelukzalige blik hoe hun ploeg er een verlenging uit sleepte" (PZC)

"Het feit dat de Osse fans op de momenten dat Feyenoord vooral met zichzelf in de knoop zat of TOP brutaal prikjes uitdeelde vocaal de toon aangaven, was [...] veelzeggend." (Brabants Dagblad)

"voor TOP restte [...] een diepe buiging" (Brabants Dagblad)
"TOP-Oss mijn complimenten, geweldige keeper, prima elftal. Jammer dat het niet is gelukt, jullie hadden het zeker verdient" (Reactie op AD sportwereld.nl)Zang en confettikanonnen bij opkomst spelers; gefilmd gisteravond in het uitvak:

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Marc, ja je zal wel trots zijn op je ploegje uit Oss. Is ook goede prestatie, maar ik heb toch wel wat kritische punten.

Ik heb de wedstrijd live zitten kijken en ik zag het volgende:
- De Vogt die geweldig keepte.
- De verdediging van Top was geweldig.
- v/d Sande was een ramp, waarom werd v/d Ven gewisseld en niet v/d Sande. Kon nog geen bal fatsoenlijk overspelen naar een medespeler.
- Aanvallend stelde Top Oss werkelijks niets voor. Lag ruimte genoeg, maar ze waren niet in staat om een goede kans te creëren.
- Waarom pas zo laat wisselen als sommige spelers na 70 minuten nog maar amper kunnen lopen.
- Geweldige inzet van Top Oss, maar Feyenoord kwam geen moment in de moeilijkheden.
- Behalve in de verdediging werd geen enkel (lees: misschien 1 of 2) kopduel of ander direct duel om de bal gewonnen.

Dan over Feyenoord:
- Kreeg geen hulp van de scheids, dus het werd moeilijk.
- Speelde geen wedstrijd van het jaar, dus altijd lastig.
- Kon iedere minuut aan een nieuwe kans beginnen, maar als je na 90 minuten nog niet scoort, dan moet je toch vraagtekens zetten bij het niveau.
- Ik vroeg me wel eens af, of Feyenoord ook niet toevallig een amateurtak had opgericht?
- Wat een dramatisch Feyenoord...
- Ze doen net of die Janota al een topspeler is, twee keer scoren in de verlening tegen een ploeg waarvan 7 spelers al niet meer konden lopen.


Wat vond jij van de wedstrijd?
Ik vond het mooi om te zien en natuurlijk jammer dat het eindigde in een anti-climax.
Bijkomend probleem kan zijn dat De Vogt in de winterstop zomaar weg is.
Nu maar hopen dat Top Oss de goede prestaties in de Jupiler league kunnen voortzetten. Het is ze gegund.

En Feyenoord... ach waar het leedvermaak de afgelopen seizoenen groot was, krijg ik nu echt medelijden. (Niet dat mijn club de afgelopen jaren zo succesvol was. Maar goed, als je daar nog is ooit iets over schrijft, zal ik daar mijn mening wel over geven).

Marc van Zoggel zei

Ik denk dat het niet in de lijn der verwachting ligt dat een klein clubje uit de eerste divisie in staat is veel uitgespeelde kansen te creëren in een uitwedstrijd tegen een topclub. Bovendien misten we met Quekel en Moutawakil zowat de ganse voorhoede.
De inzet was voorbeeldig, er werd ijzersterk verdedigd en gekeept, bij vlagen werd er zeer behoorlijk getikt (Van de Ven, Kazlauskas), maar het ontbrak uiteindelijk aan de laatste pass. Fachtali draaide Greene soms dol, maar kwam steeds net een stap te kort om af te drukken.
Van de Sande speelde zwak, hij kon niet zo imponeren als tegen MVV, maar hij liep toch vele gaten dicht en was altijd aanspeelbaar om te kaatsen. Persoonlijk vond ik Zafarin het meest tegenvallen. Met zijn eredivisie-ervaring had ik hem dwingender aanwezig verwacht. Maar normaal speelt hij ook hoogstens 80 minuten, nu door de blessure van Galatá 120. Galatá en Schoofs waren trouwens de beste veldspelers, Thijssen was ook lekker fel bezig.

Feyenoord heeft geen hulp van de scheids nodig, ze moeten zelf de juiste weg hervinden. Thuis 0-0 spelen tegen TOP (niet 'Top') Oss is een blamage. Met het Engelse systeem hadden we nu een replay gehad in Oss.
Naast Feyenoord is er ook de amateurtak SC Feyenoord. Die club speelde een aantal jaren geleden nog hoofdklasse, misschien dat je die club in gedachte/vage herinnering had?

Ik vond het vanzelfsprekend een zeer boeiende wedstrijd met als gevoel naarmate de tijd vorderde een groeiende mengeling van verbazing en trots. Dat de score in de verlenging nog opliep is een smetje, meer niet. De competitie blijft het belangrijkst, jammer dat Eindhoven vanmiddag na de 0-2 ruststand nog langszij wist te komen.

Anoniem zei

Erg jammer ja dat Eindhoven nog terugkwam tot 2-2.
Anders stonden ze gewoon derde.

En Feyenoord... Ach ja nu weer 1-3 tegen Groningen, weliswaar 80 minuten met 10 man, maar ja Hofland schoffelt de tegenstander zelf onderuit.
Toch heb ik maar weer een 1 ingevuld in de toto, voor de wedstrijd thuis tegen Nec.
Donderdag zal de enige wedstrijd van het jaar zijn dat ik Feyenoord zal aanmoedigen, maar ik zie het somber in voor je club.

En over mijn vorige post, ja Top heeft het geweldig gedaan, maar ik zat zo te hopen op een stunt dat de teleurstelling achteraf de overhand kreeg.
Er zijn volgens mij maar weinig clubs die het zo goed doen, met zo'n beperkte middelen.
Leve de Koning!

Marc van Zoggel zei

Ik maakte zelf ook de klassieke fout door bij de 0-2 de overwinning al zeker te achten. De derde plek was bijna bereikt...

Maar je kon wel zien - net als tegen Feyenoord - dat de krachten wegvloeien. Meedoen bovenin is een topprestatie met een beperkte begroting en met deze smalle spelersgroep, die bovendien bestaat uit veel zelfopgeleide jongens uit de regio. Hans de Koning verdient echt een standbeeld.

Vrijdag Dordrecht, die raken in vorm. Het zal lastig worden, ik zit in ieder geval weer op B4!