zondag 9 december 2007

[Lijstjesmaand] (9): Leggozcreations

Een nieuwe week en we gaan vlotjes door met de dagelijkse top 5. Stefan vroeg om een top 5 van zijn werken, gepubliceerd op leggozcreations. De keuze is nog niet zo groot en mijn persoonlijke voorkeur gaat meer uit naar zijn 'echte', handgemaakte tekeningen. Toch staat er genoeg moois op voor een top 5:

Top 5 Leggozcreations
1) Gandalf
2) Flight of the Icarus
3) George Lucas
4) World Leaders
5) Fruit Kills

Toelichting:

1: Ingescande potloodtekening. Vind ik echt schitterend. Zie plaatje rechts. Groter formaat in Dit bericht met werk 2005-2007 (14e plaatje).
2: Heel mooi van kleur en compositie. Vooral de lengte van de tekening doet haar extra uit de verf komen. Zie plaatje links. Bekijk in groter formaat in Zelfde bericht als hierboven (4e plaatje).
3: Geschilderd op een doek, met nagenoeg geen ervaring daarin. Toch erg goed gelukt, vind ik. De gelijkenis is treffend. Weer in Zelfde bericht te zien (13e plaatje).
4: Mooi uitgewerkte serie met een ezel als wereldleider en een zwijn en een krokodil als zijn sluwe adviseurs. Bekijk.
5: Op de computer gemaakt doodshoofd in fruitvorm. Bekijk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel grappig om te zien waar je smaak ligt. Heel anders dan mijn voorkeuren haha. alleen die worldleaders is nog niet af he..maar die vind ik denk ik het tofste uit je top5;)
trouwens,
de emperor uit star wars leeft

http://www.markstoryphotography.com/photos/05-600-centenarian.jpg

Marc van Zoggel zei

Ja, je kent me hè. Ik ben van de oude stempel :p

Die foto is nogal science fiction, hahaha.