maandag 26 november 2007

Doe mee!: december - lijstjesmaand

December staat voor de deur. Deze maand kent als oud-Nederlandse naam 'wintermaand' of 'sneeuwmaand', maar aangezien het pas de 21e officieel winter wordt en sneeuw zelden in december te begroeten valt, zijn die namen niet meer actueel. 'Lijstjesmaand' is de nieuwe naam. In december worden de lijstjes opgemaakt: muzieklijsten, nieuwsoverzichten, beste vul-maar-in van het jaar en, niet te vergeten, de dodenlijst. Het weblog Zoggel wil niet achterblijven en sluit aan bij de lijstjeshype. Daarbij gaat het interactief! In december zal elke dag - naast de reguliere berichten - een top-5 verschijnen van een willekeurig onderwerp. Top-5 cabaretiers, top-5 titels van poëziebundels, top-5 chips en aanverwante zoutjes, het zijn slechts enkele voorbeelden.

U, de trouwe bezoeker - of de toevallige passant - van dit weblog, wordt de kans geboden in de comments zelf voorstellen in te dienen voor top-5'en. Ideeën voor een flop-5 zijn overigens ook welkom. Altijd al willen weten wat mijn persoonlijke voorkeuren zijn? Altijd dieper willen doordringen tot de smaak en wansmaak van Zoggel? Schroom niet en deponeer die suggesties in de comments. Alle voorstellen zullen serieus in overweging genomen worden en zullen - mits oorbaar en uitvoerbaar- vrijwel zeker ten uitvoer worden gebracht.

Brand los!

10 opmerkingen:

Bob van Tiel zei

Jo Marc, ik was persoonlijk erg benieuwd naar je vijf favoriete nummers van Scatman John. Om ook maar meteen een flop top-5 te noemen, hoor ik met graagte wat je de meest overgewaardeerde boeken vindt. In afwachting van je antwoord, verblijf ik.

Anoniem zei

Top-5 Websites, top-5 leukste momenten van 2007, top-5 lelijkste vrouwen, top-5 mooiste woorden, top-5 winkels, top-5 blunders van jezelf in 2007, top-5 favoriete studiegenoten.

Nu kun je alvast vooruit, als je snel klaar bent dan verzin ik wel weer wat nieuws voor je!

ditisstefan zei

Top 5 logs op ditisstefan.nl ;), als je dat doet zal ik de rest van de maand schaduwtop5en produceren :).

Verder ben ook ik erg benieuwd naar de top 5 Scatman John (moge hij in vrede rusten), en anders je top 5 van Günther & The Sunshine Girls songs (http://www.gunthernet.com). :).

Marc van Zoggel zei

Er zitten al mooie ideeën tussen!

Alleen die van logs op ditisstefan.nl gaat zeker niet door, gezien de gevolgen. Epigoon! ;)

Jeroen Dera zei

Een vergelijkend warenonderzoek, Marc! De top 5 lekkerste pepernotenmerken! ;)

ditisstefan zei

Ik dacht dat ik JOUW voorbeeld was :P, niet andersom. Maar ik wil best mijn schaduwlogs achterwege laten, als je het dan wel doet :).

Marc van Zoggel zei

Haha, wat een dilemma :p. Ik houd je niet tegen hoor met die schaduwlogs, dat 'epigoon' is maar raillerie :)

En zoals Aristoteles in het tot op heden onontdekte tweede deel van zijn Poëtica al schreef: 'voel u vrij uw weblog naar eigen inzicht invulling te geven.'

Anoniem zei

De top-5 top-5 lijstjes.

Anoniem zei

Top 5 kerstnummers
top 5 ergenissen aan mij
top 5 w v d graaf werkzaamheden
top 5 comedians
top 5 leggozcreations
top 5 TOP goals
top 5 oorlogsfilms
top 5 liedjes om onder de douche te zingen
top 5 vakantie landen
top 5 van mijn top 5's

u zijt gegroet

Jeroen Dera zei

Top 5 boeken waar je vanavond naast gegrepen hebt ;) En de top 5 van je eigen aankopen!