dinsdag 24 juli 2007

Takeru Kobayashi

Nóg een bericht vandaag. Ik wil namelijk iedereen oproepen morgenavond bijzondere tv te zien.

Eerst nog even dit: gisteravond zagen we zowel prachtige als bizarre live-televisie tijdens de Avondetappe. Mart Smeets had Michael Boogerd en diens broer Rini Boogerd te gast. Het interview met de broers was ontroerend mooi en ook de beelden van Rini die Michael opving na de etappe waren zeldzaam schitterend. Tegen het einde van de uitzending bleek echter ineens de consequentie van live-televisie toen in de achtergrond iemand een hartaanval kreeg. Terwijl de ambulancebroeders aan het werk waren, probeerde Smeets zo goed en zo kwaad als mogelijk zijn programma naar het einde te loodsen. De afsluitende muziek van Dalida werd wijselijk afgeblazen.

Maar dan morgenavond. MTV zendt elke avond een van hun weinige kwalitatief goede programma's uit: True Life. Morgenavond (woensdag) staat weer mijn met afstand favoriete aflevering op het programma: True Life: I'm a Competitive Eater. Ik heb die aflevering al een keer of vier gekeken en morgen ga ik gewoon weer kijken. Drie wedstrijdeters worden gevolgd in hun bestaan. De twee Amerikanen zijn maar losers, maar de derde is een echte held: Takeru Kobayashi. Die man is een geweldenaar. Let vooral op zijn 'lichte' training in het sushi-restaurant en zijn training in een restaurantje, waar de eigenaar hem onder de tafel probeert te krijgen door constant kilo's eten aan te dragen. Of dat lukt: het antwoord ligt voor de hand. Het lijkt me geweldig wedstrijdeter te zijn. Kobayashi is dan mijn voorbeeld...

Kijktip: woensdag 25 juli 2007, 19:00 uur, MTV: True Life: I'm a Competitive Eater

1 opmerking:

Anoniem zei

inderdaad een flinke etert;)