woensdag 21 maart 2007

Top 600: (22) Blink 182 - What went wrong?

Beluister het lied


Door met de ultieme jeugdlijst. Op 22 een lied van de band met de meeste noteringen in de top-600: Blink 182. Dit is logisch, omdat ik van de band uit San Diego de meeste CD's heb. Dit lied is afkomstig van de voorlaatste CD, Take off your pants and jackets, naar mijn bescheiden mening de minste van alle CD's. Dit lied is geen officiële albumtrack, maar een van de twee bonussongs op het album. De CD is namelijk in drie versies uitgebracht met op iedere versie twee bonustracks: een zgn. jokesong en een serieus nummer.

'What went wrong' is het serieuze lied van de twee. Het lied wordt gezongen door Tom en wordt begeleid op een akoestische gitaar. De tekst gaat over een 'ik' die gekweld wordt door liefdesverdriet en zich afvraagt waar het fout is gegaan. Zijn leven is naar de haaien en hij kan zijn mooie herinneringen niet loslaten. Het prachtigste gedeelte van het lied is op tweederde als een begeleidende melodie op de panfluit inzet. Dit bezorgt mij nog elke keer kippenvel.

I'm sick of always hearing
Sappy love songs on the radio
This place is fucking cursed in its plague
And I can never escape when my heart it explodes

2 opmerkingen:

ditisstefan zei

Is t niet mogelijk dat je die als MP3 post ofzo, dat ik m kan luisteren :)?

Marc van Zoggel zei

Ik heb hier geen mp3 van, maar op youtube staat wel een 'tribute'-filmpje met het nummer eronder gemonteerd:

http://www.youtube.com/watch?v=M5Ugs-vxqmk

Dus voor de goede orde: het filmpje heeft niets te maken met het lied zelf.