zaterdag 17 maart 2007

Q is bad for you


Een radiozender die tegenwoordig erg goed beluisterd wordt, is Q Music. Ze proberen een imago neer te zetten van een fris en nieuw geluid op de radio. 's Zaterdags op mijn werk staat de hele dag Q Music aan en ik kan dan ook stilaan een oordeel geven over deze zender.

Mijn oordeel luidt: bagger! De hele dag naar Q Music luisteren is een ware hel. Wat eerst opvalt is de muziekkeuze. Vooral simpele popdeuntjes, 'gemaakte' artiesten en een variatie van lekmevessie. Als er eens iets oudere muziek gedraaid wordt, is het overwegend 'vrolijke' troep uit de jaren-80. Het ergste wordt echter na pakweg een uur duidelijk. Q Music heeft namelijk een beperkte playlist. Een zéér beperkte playlist welteverstaan. In de 8 uren die ik werk worden bepaalde liedjes gerust vijf keer gedraaid. Je gaat bijna denken dat ze tien liedjes hebben geprogrammeerd, de repeatfunctie hebben aangezet, en vervolgens naar de kroeg zijn gegaan. Inmiddels heb ik een grondige hekel aan 'America' van Razorlight en 'Chasing Cars' van Snow Patrol. Dat is een hele prestatie, omdat het goede nummers zijn. Maar als je ze maanden aan een stuk vijf keer per dag langs hoort komen is de lol er snel vanaf.

Ik weet nu wat Q Music betekent: Qut Muziek!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja dat hebben ze weer eens glashard bewezen gister.

Anoniem zei

Helemaal mee eens. Is het trouwens gewoon SkyRadio met een nieuwe naam, of hebben ze daar alleen de armoedige muzieksmaak van overgenomen?

Anoniem zei

Vooral de reclame is heel erg slecht. Heel frustrerend als je in de bios zit te wachten op de film.

Verder zet ik Q maar liever gewoon niet op...