zondag 13 november 2016

Zeven dagen lang (301)

7 t/m 13 november

MAANDAG Historisch verantwoord
Genieten deze week van de Radio 5 Evergreen Top 1000. Deze lijst is alles wat de Radio 2 Top 2000 ooit was en nog zou moeten zijn: muziek uit de jaren 50, 60 en 70 als hoofdmoot, gewoon nog 8x Jim Reeves, 10x Roy Orbison en 12x de Everly Brothers, slechts 1x Marco Borsato, géén Stromae en Dotan en Adele en dergelijke flauwekul.
Alleen jammer dat Willy Derby er niet in staat.

DINSDAG Muziek
Jim Reeves, 'He'll Have to Go' (1960)

WOENSDAG Trump (I)
'Sprakeloos, kan me niet een moment herinneren dat het ochtendnieuws me zoveel angst inboezemde', twittert Rutger Bregman.
Kan me geen moment herinneren dat een ochtendtweet van Rutger Bregman of een vergelijkbare correspedante utopist me zo'n brede glimlach bezorgde. 

DONDERDAG Trump (II)
Newt Gingrich. Reince Priebus. Orrin Hatch. Mitt Romney. Rand Paul. Als je een kopstuk van de Republikeinse partij wilt worden is een rare voornaam blijkbaar een pre. 

VRIJDAG Trump (III)
Sarah Palin wordt genoemd als minister onder Trump. Godbewaarons. Zou trouwens wel mooi zijn als Trump dan tegen de critici zegt: ja luister eens, ik wou haar er ook niet bij maar er moet toch zo nodig een vrouw bij van jullie!?

ZATERDAG Trump (IV)
Complotdenken komt naar het schijnt vooral voor bij mensen die de grond onder hun bestaan weggeslagen zien worden en daarbij ten prooi vallen aan de neiging de oorzaken daarvan niet bij zichzelf te zoeken maar er een zondebok voor aan te wijzen.
Gisteravond bij Nieuwsuur al met stijgende verbazing zitten kijken naar Clinton-'vertrouweling' Sidney Blumenthal, die de overwinning van Trump een 'coup' van 'rechtse FBI-agenten' noemde, vandaag gaat Geert Mak daar nog eens overheen door te beweren dat Trump heeft gewonnen omdat de Republikeinen zwarten zouden hebben verhinderd te gaan stemmen.
De druiven zijn natuurlijk zuur, maar dit begint toch wel meelijwekkende vormen aan te nemen.

ZONDAG F1 Brazilië
Waarom rijdt Sebastian Vettel nog Formule 1? O wat eng, het regent, ik durf niet meer! O wat naar, Verstappen waagt het me in te halen, ik word benadeeld! Wat een irritante klaagmiep. Ga dan lekker rondjes rijden in een trapauto op verkeerspark Assen als je niet wilt racen.

Geen opmerkingen: