zaterdag 2 mei 2015

Zeven dagen lang (247)

26 april t/m 2 mei

ZONDAG Grootgrutter
Achter op de kassabon van de Albert Heijn: 'Sinds onze caissières eerst vragen of u een kassabon wilt voordat ze er eentje uitprinten, heeft Albert Heijn al zo'n 287.357 kilometer aan kassabonpapier bespaard.'
Ik lees dit achter op de kassabon die de caissière ongevraagd voor me heeft uitgeprint.

MAANDAG Medic!
De kracht van Band of Brothers is onder meer dat er onbekende acteurs zijn gebruikt, wat bijdraagt aan de authentieke ervaring. Vanavond zie ik ineens toch een bekend gezicht: Jimmy Fallon. Dat is die gast met een eigen rubriek in De wereld draait door.

DINSDAG Vgl.
'Well I was brave
And unique,
Intelligent,
A snowflake'
(Bloc Party, 'Unique', A Weekend in the City, 2007)

'I was raised up believing I was somehow unique
Like a snowflake distinct among snowflakes, unique in each way you can see'
(Fleet Foxes, 'Helplessness Blues', Helplessness Blues, 2011)

WOENSDAG Van de Jan Gijzenkade tot de Langeleegte
Nog een maandje, dan mogen we weer naar Haarlem, Schiedam, Wageningen en Veendam! De 2e Divisie komt eraan.

DONDERDAG ...of gewoon integere gelaatstrekken
De conducteur komt binnen voor de kaartcontrole, ik kan zo gauw mijn kaartje niet vinden, hij kijkt me even aan en loopt dan door.
Is dat nu (omgekeerd) 'etnisch profileren'?
Of denkt hij juist: shit, een zwartrijder, snel wegwezen voor ik een beuk krijg?

VRIJDAG Totale lul van de week
Waardeloos dat FOX in de samenvatting van TOP Oss-Sparta Rotterdam (1-5) hét moment van de wedstrijd niet laat zien: Istvan Bakx die de bal doorkopt en alleen op de keeper afgaat, maar tot ieders afgrijzen wordt afgefloten door de kleine dictator Edwin van de Graaf wegens een vermeende handsbal en op de koop toe geel krijgt wegens protesteren. Hierna - en hierdóór - liep het pas uit de hand. Je kon er trouwens op wachten dat die pannenkoek na het scootmobielincident nog een keer wraak zou komen nemen.

ZATERDAG Doordenker
'FC Oss-Sparta Rotterdam 1-5' stond zowel vóór als ná de wedstrijd in het wedstrijdoverzicht.

Geen opmerkingen: