zaterdag 20 december 2014

Zeven dagen lang (236)

14 t/m 20 december

ZONDAG Gehoord op straat
Puisterige puber tegen zijn maat: 'Ik wil gewoon niet dat mijn ouders me als een junk zien. En dan heb je ruzie, weetjewel.'

MAANDAG Loting EL
AS Roma-Feyenoord uit de koker. De supporters kennen hun pappenheimers en sturen alvast een bericht aan de UEFA.

DINSDAG Tot moes
In de Metro van vandaag tips voor een leuke Kerstmis van 'agressietrainer Fenno Moes'.
Waarom denk ik toch dat dit wel satire móet zijn?
Maar als de man echt bestaat en echt zo heet, dan heb ik wel een vermoeden van zijn methode: hij noemt gewoon zijn naam en de potentiële agressieveling is onmiddellijk onschadelijk gemaakt omdat hij in een onbedaarlijke lachstuip schiet.

WOENSDAG Wereldleider
Een historische dag: de Verenigde Staten en Cuba herstellen hun diplomatieke banden. Ik ben vooral ontroerd door het bericht dat de paus een belangrijke rol zou hebben gespeeld in deze toenadering. Wat een superheld is die man toch. Je gaat er van de weeromstuit van fantaseren: Israël... de Palestijnen... zou hij ook... ??

DONDERDAG OV
Conclusie na één week nieuwe NS-dienstregeling: het wordt steeds ingewikkelder om die oncomfortabele, ziekmakende NID-treinstellen te vermijden.
Er blijft ook veel bij het oude: als vanouds 's ochtends de vaste vijf minuten vertraging waardoor je je overstap mist.
Te veel verandering is natuurlijk ook niet goed.

VRIJDAG Rolprent
Even de kerstfilmprogrammering voor komende week bestudeerd.
RTL4 heeft voor prime time op Eerste Kerstdag gekozen voor Home Alone.
Fijn, die heb ik nog nooit gezien.

ZATERDAG Plaat
Het kerstalbum van Bob Dylan, Christmas in the Heart (2009), is verrassend leuk. Zo'n album kan ook eigenlijk alleen maar worden gemaakt door de oude Dylan, bij wie zingen klinkt als grind gorgelen.* 'Do you hear what I hear', met die uithaal in 'I hear', wordt dan onweerstaanbaar grappig.

Geen opmerkingen: