zaterdag 30 juni 2012

Zeven dagen lang (118)

24 t/m 30 juni

ZONDAG Een koek geven
Een omwonende draait midden in de nacht 'Nine Million fucking Bicycles in Beijing'.
Ik ga Jantje Boskamp vragen om de dader een ram voor z'n eikel te geven.

MAANDAG Bertje
In de evaluatiecommissie van de KNVB zit ook demagoog Mo Allach. Dan valt wel te voorspellen wat het eindoordeel wordt: Bert van Marwijk is een racist en de Marokkaanse spelers worden gediscrimineerd.

DINSDAG Dan maar een paperback
Zit ik jaren smachtend uit te kijken naar de verschijning van Thomas Manns De Toverberg in de Perpetua-reeks, is de Duitse schrijver eindelijk aan de beurt, blijken ze opeens Doctor Faustus als zijn titel te hebben gekozen.

WOENSDAG Durf te vragen (II)
Waarom lopen meiden deze zomer in van die pyjamabroeken rond? En waarom grijpt de modepolitie niet in?

DONDERDAG Geen kwalificatie
Jack van Gelder wil Johan Cruijff als nieuwe bondscoach. Maar Jack toch, je wilt toch zeker nog wel lekker op kosten van de NOS naar Brazilië over twee jaar?

VRIJDAG Doden
Malle Pietje (90) overleden. Zo gaan die dingen. Bolke de Beer schijnt onlangs ook overleden te zijn.
Overigens: nedernazi Klaas-Carel Faber blijkt ook al een maand te branden in de hel, dat nieuws heb ik helemaal gemist. Hij is 24 mei overleden, 26 mei is het bekend gemaakt. Dat was pinksterzondag, toen had ik het dan ook moeilijk. Ontbijten om 18.15 uur en zo, u kent het wel.

ZATERDAG Tip
Ik schreef al eens lovend over de albums Neon Bible (2007) en The Suburbs (2010) van Arcade Fire, hier en hier. De eerste cd van de Canadese band, Funeral (2004), kende ik tot voor kort nog niet, maar wat een gigantisch goede plaat!

Geen opmerkingen: