zaterdag 5 november 2011

Zeven dagen lang (84)

30 oktober t/m 5 november

ZONDAG Maarten 't Hart over frezen
'overigens is dat frezen een zware, hoogst onaangename bezigheid. Het is al een hele kunst om de Valpadana te starten. Je moet hem aanslingeren. Tegen de tijd dat mij dat gelukt is, ben ik doodmoe. Toch moet het frezen dan nog beginnen. Ik herinner mij nog goed dat mijn vader, toen hij nog tuinder was, ook altijd in de clinch lag met de freesmachine. En dat terwijl in de bijbel, begreep ik als peuter, moeiteloos door de herders die bij nacht in het veld lagen "gefreesd werd met grote frezen".' (De groene overmacht, 2005, p. 26)

MAANDAG NS: NagelStudio
Die hadden we nog niet: iemand die ongegeneerd met een nagelschaartje haar vingernagels gaat zitten knippen in de trein.
Ongetwijfeld een doorgeëvolueerde nester.

DINSDAG Alweer november
'Weer is een dag vervlogen;
Welhaast een jaargetij:
Een jaar gaat voor uwe oogen,
Gelijk een damp voorbij.’
(Nicolaas Beets - 'Najaarslied')

WOENSDAG
+++ Deze item is gehackt vanwege dat de Zoggel hier een Mohammedcartoon had geplaatst!!! +++

DONDERDAG Vrijheid van meningsuiting
Ik ben van mening dat je alles moet kunnen zeggen, en dan kijken we daarna wel of je het misschien beter niet had kunnen zeggen.

VRIJDAG Vestdijk
Niemand wist beter met een paar trekken een personage neer te zetten en dit personage en passant finaal af te maken dan Simon Vestdijk, bijvoorbeeld de freule Sticks: 'zij was groot en gespierd, met een uitgebluschten blik en een huid van kaasraspsel'.
('De bruine vriend', in Narcissus op vrijersvoeten, 1987, p. 119)

ZATERDAG Brutil op zaterdag
Een behulpzame anonymus heeft bij Vergane Glorie #1 nog een link gedumpt: er is eindelijk beeld van het Hosé-Hulshoff-incident!:
http://www.youtube.com/watch?v=5ecfbu-BEYI

Geen opmerkingen: