zaterdag 29 oktober 2011

Zeven dagen lang (83)

23 t/m 29 oktober

ZONDAG WK Rugby
Het WK Rugby zit erop. Wat een bijzondere sport is het toch. Beestmensen, oerkrachten, bloed en zweet. En toch onvoorstelbaar sportief, met groot respect voor tegenstander én scheidsrechter.
Eén ding begrijp ik echter niet: waarom steeds weer tevergeefs die achterlijn proberen te bereiken, als een schot tussen de palen ook op elk moment mag? Wie legt mij dat uit?

MAANDAG Kort
Het project is voltooid: ik heb de 'rode Zwagerman' uit. 250 korte verhalen, van Emants tot Verbeke. Begonnen op 2 januari, beëindigd op 23 oktober. 250 verhalen in 294 dagen, wat betekent dat ik 44 dagen niet thuis sliep of om andere redenen verstek heb moeten laten gaan. Een alleszins acceptabele score.

DINSDAG Dubbel
KNVB-beker: FC Oss-FC Den Bosch 3-1 n.v., de FC Oss zelfs even 'trending topic' op de Twitters, maar Zoggel zit noodgedwongen thuis.

WOENSDAG Thuisland
Ja, ja! Vandaag dan eindelijk op televisie: Alfred Jodocus Kwak, aflevering 'De boerenganzen'. Zou het mijn invloed zijn? Hoe dan ook, de tijd bleek inderdaad rijp.

DONDERDAG S.S. en the S. of S.
'And the people bowed and prayed / but what difference does it make': Zoggel helemaal in de ban van 'All Delighted People', Sufjan Stevens' ruim elf minuten durende eerbetoon aan Simon & Garfunkel's 'The Sound of Silence': CHECK

VRIJDAG In Eindhoven
Zoggel komt een strip tekort op zijn strippenkaart om vanaf het Jan Louwersstadion nog het station van Eindhoven te bereiken, maar de buschauffeur toont zich op dit late tijdstip een ware Brabander: 'Normaal kom je er één tekort, maar van mij mag het.'
Held, gezamenlijk in het verzet tegen de chipkaart.

ZATERDAG Mauro
Alles en iedereen heeft het over Mauro, maar één iemand hebben we nog niet gehoord: de man die de wet ontwierp volgens welke Mauro nu weg moet: J. Cohen.

Geen opmerkingen: