zondag 10 mei 2009

Afscheid van opa

Maandag 4 mei overleed plotseling mijn opa aan een hartstilstand. Hij is 75 jaar geworden. Omdat ik die dag toevallig(?) een keer thuis werkte, was ik er snel bij. Anderen moesten in allerijl terugkeren van hun vakantie (Cuba en Zuid-Frankrijk). In de loop van dinsdagochtend kwamen zij thuis. Mijn broer kwam op woensdagochtend aan in Nederland. Daarmee waren we compleet - oma, zes kinderen en hun partners, elf kleinkinderen. De week van rouw was zwaar en intens verdrietig, maar ook warm omdat we als hechte familie veel steun aan elkaar hadden. Na de avondwake op vrijdagavond hebben we op zaterdag afscheid genomen. Na een mooie, persoonlijke mis hebben we de kist naar de begraafplaats begeleid. De grote drukte bij beide diensten (zowel vrijdag als zaterdag een bomvolle kerk) en de vele honderden kaarten laten zien dat opa een graaggezien persoon was die nog midden in het leven en de samenleving stond. Ik koesterde een enorme bewondering voor hem en zal hem erg missen.

1 opmerking:

jeroen zei

Gecondoleerd, Marc!