zaterdag 11 augustus 2007

Hete hits

Hoewel mij generatie doorgaat voor de zogenaamde iPod-generatie, ben ik geen bezitter van een iPod. Misschien schaf ik er ooit een aan, maar voorlopig kan ik prima vooruit met mijn mp3-speler. Wanneer ik muziek luister zijn het voornamelijk cd's en de radio die het werk doen. De mp3-speler komt in actie voor het slapen gaan (half uurtje), in de trein (half uurtje) en - via de radiofunctie - tijdens de Tour en tijdens de Top 2000 aan het einde van het jaar. Er kunnen niet veel liedjes op de speler, maar voor een half uurtje luisteren is dat ook niet nodig. Hieronder de tien vaakst door mij beluisterde liedjes van de afgelopen maand:

1.Plus44-Lycanthrope (kan hier geen genoeg van krijgen;muziek en tekst zijn allebei magisch)
2.Fall Out Boy-Thnks Fr Th Mmrs (lekker tempo, pakkend refrein)
3.Motion City Soundtrack-Attractive Today (tekst spreekt me hier heel erg aan)
4.Death Cab For Cutie-Summer Skin (prachtig sereen nummer)
5.Avril Lavigne-When You're Gone (veel beter dan het puberale Girlfriend)
6.Patrick Jumpen-Holiday (dat deuntje blijft in mijn kop spelen)
7.Linkin Park- Bleed It Out (terecht de nieuwe single; heerlijk energiek)
8.The Killers-Mr. Brightside (al wat ouder, blijft een goed nummer)
9.Blue October-Into The Ocean (jammer dat deze band niet bekend is in Nederland; opvallende zang)
10.The Fray-Heaven Forbid (mooiste liedje op het album)

4 opmerkingen:

Jeroen Dera zei

Wat zijn die kerels in de clip van Holiday toch... Tja. :P

Marc van Zoggel zei

Haha :p

Gelukkig zie ik geen clips op mijn mp3-speler :)

Anoniem zei

"hete hits" :P?

Das natuurlijk plagiaat ;).

Marc van Zoggel zei

Of een speelse intertekstuele verwijzing waarmee ik mij in een specifieke traditie van illustere bloggers plaats? ;)