dinsdag 24 april 2007

Top 600: (18) Linkin Park - Somewhere I Belong

Bekijk de clip

Vandaag weer twee liedjes uit de top 600.

Op 18 Linkin Park met Somewhere I Belong. Van sommige liedjes weet je nog precies waar en wanneer je ze voor het eerst hoorde. In onderhavig geval was ik aan het werk op de kwekerij in een zgn. 'tunnel' toen op de radio de eerste single van het nieuwe album van LP gedraaid werd. Ik had er lang op gewacht en ik was weer meteen verkocht. De inleidende deuntjes zijn sfeerbepalend en de energie druipt er vanaf. De bijbehorende clip is ook ware kunst met de droomwereld en de Dalí-achtige olifantencreaturen.

NB Ik kan het niet genoeg benadrukken: deze lijst weerspiegelt de betekenis van muziek in mijn schooljaren, is gebaseerd op jeugdherinneringen en heeft weinig van doen met de 'beste' muziek allertijden. Zo'n lijst maak ik misschien ook nog wel eens een keer.

I will never know myself until I do this on my own
And I will never feel anything else, until my wounds are healed
I will never be anything till I break away from me
I will break away, I'll find myself today

Geen opmerkingen: