zaterdag 25 december 2010

Zeven dagen lang (45)

19 t/m 25 december

ZONDAG Ajax-Feyenoord
Sta ik vroeg op om de Klassieker te zien, blijkt-ie te zijn afgelast. De reden is niet het slechte weer an sich - het dak kan immers dicht -, maar dat de veiligheid van de toeschouwers niet gegarandeerd kan worden. Zo rijden er door het winterweer geen treinen tussen Utrecht en Amsterdam.
Dit is flagrante onzin. Al weken geleden was bekend dat er vandaag geen treinen zouden rijden op dit traject vanwege geplande werkzaamheden. Zoveelste hoofdstuk in het zwartboek NS/ProRail.

MAANDAG Time
Mark Zuckerberg is Time's persoon van het jaar. Ik dacht dat het Alexander Klöpping zou worden.

DINSDAG Kerstmuziek
'There's something about Christmas time, makes you wish it was Christrmas every day.' (Bryan Adams)
'Why couldn't it be Christmas every day.' (Bianca Ryan)
Little do they know. Kerst is juist iets om naar uit te kijken omdat het maar een paar dagen per jaar Kerstmis is. Als het elke dag Kerst zou zijn, ging de lol er snel vanaf.

WOENSDAG Rechtse hobby
Zoveelste flauwiteit: de Rechtse Nederlander van het jaar. Ook genomineerd is Job Cohen, omdat het huidige kabinet grotendeels aan hem te danken zou zijn.
Je krijgt zo langzamerhand medelijden met Earl Grey Job.

DONDERDAG De avonden
Vorig jaar was ik net als Frits 'drie en twintig jaren' oud. Dit jaar identificeer ik mij tot mijn spijt meer met Frits' broer Joop van Egters: '"Je begint aardig kaal te worden," zei Frits. Hij bekeek bij Joop voor op de schedel de haargrens, die aan beide zijden boven het voorhoofd een flink stuk was achteruitgedrongen.'

VRIJDAG Serious Request
Pascal Jakobsen (Bluf) steekt op tv zijn middelvinger op naar het huidige kabinet omdat Serious Request dit jaar evenveel geld heeft opgehaald als vorig jaar, terwijl de regering het bedrag nu niet heeft verdubbeld.
Dit lijkt mij juist koren op de molen van Rutte en de zijnen. Die zullen zeggen: zie je wel, men heeft onze subsidie niet nodig, die werkt alleen maar contraproductief.

ZATERDAG Top 2000 begonnen
Hier riep ik onlangs op verdwenen nummers terug de Top 2000 in te stemmen. Van de 60 zijn er maar liefst 8 (Neil Young - 'Only Love Can Break Your Heart', John Lennon - 'Mother', The Animals & Eric Burdon - 'San Franciscan Nights', Andrew Gold - 'Lonely Boy', Alquin - 'Wheelchair Groupie', Al Martino - 'Spanish Eyes', Crazy World of Arthur Brown - 'Fire' en Albert Hammond - 'It Never Rains in Southern California') daadwerkelijk opnieuw binnengekomen. Bedankt!

Geen opmerkingen: