dinsdag 3 november 2009

Nieuw leven

De verschijningsfrequentie van blogberichten is de laatste tijd erg laag. Dat heeft te maken met de grote veranderingen die momenteel plaatsvinden in mijn leven (en die goede verstaanders wellicht al konden afleiden uit de muziektips hieronder). Sinds half oktober ben ik aan de slag gegaan als Assistent Nederlandse Letterkunde aan de Vrije Universiteit Brussel, voor 3 dagen per week. In september ben ik afgestudeerd en begin dit jaar was er weinig hoop op een baan die direct aansloot op mijn specifieke masteropleiding (onderzoeksmaster -> promotieplaats). Toen de vacature in Brussel vrijkwam, heb ik besloten daarop te reageren.

Gevolg is dat ik de laatste twee maanden erg druk ben geweest met alle rompslomp die op je af komt in zo'n geval. Formulieren, fiches, benodigde handtekeningen, enzovoort. Het feit dat ik deeltijds in Nederland werk en deeltijds in België verergert de administratieve complexiteit en vaagheid alleen maar.

Daarnaast bleek het noodzakelijk een verblijfplaats in Brussel te vinden. Gelukkig vond ik uiteindelijk relatief snel een appartementje met eigen keuken en badkamer. Groot nadeel is dat er nog geen tv en internet aanwezig is. Dat duurt volgens mijn buurjongen wel vijf tot zes weken. Het schrijven en publiceren van blogberichten is daarmee aanzienlijk bemoeilijkt en dat zal, vrees ik, nog wel een tijdje zo blijven.

Er breekt dus een heel nieuw hoofdstuk aan, met alle onzekerheden en onwennigheden die daar bijhoren. Ik hoop mijn gedachten snel af te kunnen keren van de bijzaken (die nu nog hoofdzaken) zijn en me te kunnen richten op het werk en het leven in een grote, vreemde stad. Uiteraard zal ik op deze plaats zoveel mogelijk verslag doen van mijn ervaringen.

4 opmerkingen:

stefan zei

Ik kan niet wachten om je verhalen te horen over alle nieuwe ervaringen! en om je kamer te zien. mijn housewarming gift gaat morgen met de post mee! ik ben net terug uit London..absolute stresvolle chaotische dag..maar echt enorm nuttig en leerzaam. Goede vooruitzichten voor de toekomst. spreek je snel op skype x

Derek zei

Heey,

lees dat je een appartement hebt, erg mooi! Bevalt het een beetje in Brussel, het werk en het wonen?
Heb net zelf weer tentamens achter de rug, is wel weer gelukt. Spreek je snel!

Gr Derek

Marc van Zoggel zei

@ broeder
mooi dat je weer een dag in Londen bent geweest, hopelijk levert het wat op. Hoop dat de GC snel bezorgd wordt!

@ derek
het is erg wennen, maar mijn kamer bevalt goed. Kom eens een keer een weekendje logeren in het nieuwe jaar.

Derek zei

Dat is goed!