zaterdag 6 maart 2010

Zeven dagen lang (8)

28 februari t/m 6 maart
ZONDAG OS voorbij
Het gehypete Canadese team wint de ijshockeyfinale van de Verenigde Staten, Vancouver 2010 zit erop. Het was een mooi toernooi, ik heb er veel van gezien. Van Turijn 2006 herinner ik me weinig, deze spelen zullen me langer bij blijven. De Nederlandse succesverhalen, de tragedie Kramer versus Kemkers, de spannende wedstrijden, de computerspelletjesachtige namen als Cypress Mountain en Medal Plaza en natuurlijk het tijdsverschil: niets mooier dan in het holst van de nacht naar topsport kijken.

MAANDAG Debat EenVandaag
Wilders wint volgens de kijkers. Mijn persoonlijke uitslag:
1.Mark Rutte (wordt nog onderschat, de VVD heeft in elk geval een helder geluid in deze economische tijden, Rutte was op zijn qui vive)
2.Wouter Bos (goede opening, helder, Bos staat dichter bij Wilders dan hij denkt)
3.Geert Wilders (retorisch weer ijzersterk maar de stokpaardjes worden sleets)
4.Alexander Pechtold (scherp in het debat, maar waarom van die onbegrijpelijke verwijzingen en citaten tussendoor?)5.Agnes Kant (lang in top 3, maar begon toch weer te schreeuwen en uiteindelijk gekelderd door walgelijke 'historische parallel')
6.Pieter van Geel (bleek, slap, futloos, vlees noch vis)
DINSDAG Aardbeving
Hartverscheurende televisie: huilende Chileense kinderen die wanhopig een verslaggever vragen mee te zoeken naar hun vermiste vader.

WOENSDAG Hullie
Het Meertens Instituut gaat onderzoeken of de Nederlander het eens is met demissionair minister Plasterk dat 'hun' als onderwerp echt niet kan.
In 2006 meldde ik me aan als panellid bij het Meertens. Je zou meedoen aan enquêtes over allerlei onderwerpen. Daarvoor kreeg je spaarpunten en bij 8 gespaarde punten kreeg je een cadeaubon voor bol.com. Al heel snel had ik 7 punten, sindsdien heb ik er nooit meer iets van gehoord. Dat vind ik niet kunnen.

DONDERDAG Dolf
Weer een Nederlandse acteur in het echt gezien. In de Koninklijke Bibliotheek, Den Haag: de notaris uit Zwartboek! FOTO

VRIJDAG Woordspeling
Flauw treinnieuws op nu.nl: 'Volgens de onderzoekers hebben beide ondernemingen na de winter van 2006 maatregelen genomen maar hadden deze amper effect. Dat kwam voor een groot deel door verkeerde simulatietests, waardoor NS en ProRail zichzelf op het verkeerde spoor zetten.'

ZATERDAG Wiki
Geboren op 6 maart
Michelangelo (1475), Italiaans schilder, beeldhouwer, architect en dichter
Alan Greenspan (1926), Amerikaans econoom
Gabriel García Márquez (1927), Colombiaans schrijver
Gerard Cox (1940), Nederlands zanger en acteur
David Gilmour (1946), Brits gitarist
Gerrie Knetemann (1951), Nederlands wielrenner, overleden 2004
René Mioch (1959), Nederlands filmjournalist
Thomas Acda (1967), Nederlands cabaretier en zanger
Karst Tates (1971), Nederlands crimineel, overleden 2009
Shaquille O'Neal (1972), Amerikaans basketballer
Marianne Thieme (1972), Nederlands dierenactiviste [...]
Zoggel (1986), Nederlands blogger

Geen opmerkingen: