zaterdag 3 mei 2014

Zeven dagen lang (210)

27 april t/m 3 mei

ZONDAG Scam
Schandalig, die salonremise in Almelo. De KNVB doet moeilijk omdat Willem II met andere clubs afspraken zou hebben gemaakt over het niet laten meespelen van verhuurde spelers in onderlinge duels, maar deze schijnvertoning is blijkbaar geen enkel probleem. Van Oostveen staat daar maar met z'n schaal, een beetje te ginnegappen langs de lijn. Van Heracles snap ik het al helemaal niet. Laatste thuiswedstrijd, je speelt nergens meer om, alleen nog om je publiek te vermaken, maar neen: laat de fans maar betalen, wij steken de premie uit Amsterdam wel in onze toch al goedgevulde zakken. Ik hoop dat Heracles volgend jaar 18de wordt.

MAANDAG Teken aan de wand
In de irritante advertentiebanners van datingsites die menige website ontsieren komen al jarenlang dezelfde gezichten voorbij.
Als die meisjes echt zo begeerlijk waren hadden ze intussen toch al lang iemand aan de haak geslagen?

DINSDAG Saai
'Ajax staat gelijk aan 25 jaar schaatsen.' (via)
En ik vind 12 minuten schaatsen al slaapverwekkend.

WOENSDAG Tough
'You're the tall kingdom I surround
Think I'd better follow you around
You might need me more
than you think you will.'
(The National - 'Brainy')

DONDERDAG 'competent, capable and dangerous'
Na Verhofstadt en Van Baalen doet ook de low grade bank clerk die de Europese Raad voorzit nog een flinke duit in het oorlogszakje. In een interview verklaart Van Rompuy dat zijn droom is dat 'het hele Europese grondgebied buiten Rusland op termijn op een of andere manier betrokken [zal] zijn bij de EU.' 'Of daar bij de publieke opinie grote steun voor is, weet ik niet. Maar toch doen we het.' (via)
Poetin wil de oude Oostbloklanden weer onder de vleugels van Moedertje Rusland brengen. Van Rompuy wil ze onder controle van Brussel brengen. Poetin gebruikt de openlijke spierballentactiek, compleet met knokploegen en militair machtsvertoon, Van Rompuy verkiest de sluiptactiek van slinkse, pseudodemocratische annexatie. Het is veroveringspolitiek onder de dekmantel van solidariteit en stabiliteit. Maar de gevolgen zullen eender zijn: ontwrichting, onlusten en na de verdwazing een vertwijfeld dit nooit weer.

VRIJDAG Onverteerbaar
Volkert vrij. Maar ik ben geen lone wolf. Daarom maar extra vlees en vis ingeslagen. Zal 'm leren.

ZATERDAG Slotdag
Bristol Rovers gedegradeerd. Na 94 jaar uit de Football League. Mijn hemel, ik weet even helemaal niets meer.

Geen opmerkingen: